Resumé
Projektledning
Process-utveckling
Processutveckling inom dokumentation/test av begagnade fordon och maskiner
Förstå trösklar och definiera problemet i den nuvarande processen för dokumentation/test av begagnade objekt som ska säljas online. Bryt ner nuvarande processer genom intervjuer och identifiering av arbetsuppgifter. Definiera bästa tillvägagångssätt för en förbättrad process. Designa en uppdaterad metod baserad på kundinsikter och organisatoriska behov.
För att öka effektiviteten måste den uppdaterade processen stödjas av en digital lösning som möjliggör användning av fälttekniker, kunden själv samt interna säljrepresentanter.
Utveckla processkartor, användarberättelser, kravspecifikationer och designskisser.
Trygga försäljningar
Riskminimering vid försäljning av begnanade varor
Projektledning av en digital trygghetstjänst för säljande part vid en förmedlingsförsäljning med målet att säkerställa god kundkännedom av den köpande parten. På grund av ökade internationella krav för att minska ekonomisk brottslighet och terrorfinansiering är det viktigt att möjliggöra goda kundinsikter för att säkerställa att sålda objekt inte hamnar i länder eller hos företag eller personer som finns med på internationella sanktionslistor.
Förståelse för lagstiftning, kundens försäljningskriterier, produktutveckling och paketering av tjänst. Implementation till kundens digitala system samt processer.
Marknadsföring
Marknads-föringsstrategi
B2B & B2C Sales
Utveckling marknadsföringsstrategi - planera och effektivisera marknadsföringsarbetet för att nå satta mål.
En marknadsföringsstrategi bör vara sprungen ur företagets övergripande affärsstrategi. Genom att förstå målgruppen och företagets affärsmål kan marknadens utmaningar, möjligheter och behov identifieras. Med denna insikt kan en stark marknadsföringsstrategi utvecklas för att stärka företagets marknadsposition. Genom att förstå kunderna och hur man når dem på mest effektiva sätt kan strategin vägleda organisationen i hur taktisk marknadsföring ska genomföras enligt planen.
Genom att synkronisera marknadsföringsstrategin med försäljningsstrategin säkerställs att marknadsföringsarbetet optimalt stödjer försäljningsmålen.
Dessutom bör marknadsföringsstrategin anpassas efter företagets digitala kapacitet för att maximera effekten av marknadsföringsplanen och budgeten. Betydande hinder inom den digitala infrastrukturen måste identifieras och hanteras vid utformningen av strategin. Initiativ inom digital utveckling måste också synkroniseras med företagets övergripande IT/digitala strategi – annars riskerar dessa initiativ att inte ge önskad effekt.
Varumärke
Utveckling och förvaltning
Varumärkesutveckling för ett bl.a. startup-företag. Design och definition av varumärke, framställning av logotyp, färgpalett, bildestitik, marknadsföringsstrategi, kommunikation och teknisk dokumentation.
Förstå målgruppen och skapa en marknadsföringsstrategi för kommunikation och annonsering.
Från idé till lansering samt kontinuerlig utveckling och förvaltning.
Annonsering & kampanjer
Sales and delivery process
Planering av annonsering och kampanjer för att effektivt sprida marknadsförings- och varumärkesbudskapet via medieplattformar vilka används av målgruppen. Förståelse för kunden och identifiering av de mest kostnadseffektiva sätten att nå kunderna. Analys av kundens söktermer och optimering av innehåll och annonsering för att maximera räckvidd och konverteringar.
Projektledning, strategi och planering, SEO, Meta Business Manager, LinkedIn Campaign Manager.
Digitalisering
Mikrosajter
IT-system
Upprätta en strategi och struktur för att snabbt kunna skapa och skala flera mikrosajter för olika evenemang, dotterbolag och nystartade företag inom en internationell B2B-tjänsteleverantör inom återvinning.
Produktägare
IT-system
Produktägarskap för extern webbplats och internt produktionssystem. Utveckla strategi och plan för plattformarna/systemen för att kontinuerligt underhålla, förbättra och uppfylla organisationens och kundernas behov. Insamling av utvecklingsbehov från både organisationen och kunderna samt sammanställning av dessa i användarberättelser och kravspecifikationer för utveckling. Testning av utvecklingsleveranser, kommunikation av utveckling samt onboarding i samband med leverans.
Teknisk kommunikation
Tech writer
Kommunikation
Teknisk kommunikation och framställande av teknisk dokumentation med fokus usability, god UI samt möta gällande kravställning för CE-certifiering. Datablad, användarmanual, snabbstartsguider, teknisk produktbeskrivning.
Mallar, innehållsproduktion, grafisk produktion, 3D-visualisering